Why do I do this ?

Every new discovery represents a starting point for me. They give me new perspectives and I feel different about my surroundings and the people I meet. The present and all its mysteries is the most important time for me; the only time I can actually feel, change and capture.

Sunday, December 18, 2011

Amritstar

Cum am ajuns aici am vrut sa ne cumparam bilet pentru Agra. Usor de zis, greu de facut... Cum casele erau inchise si se deschideau abia la 8, am decis sa dam o fuga sa ne cazam, dupa care sa ne cautam pe la o agentie ceva. Nicio sansa. Ni s-a sugerat sa dam fuga la gara sa ne folosim de acele "bilete pentru turisti straini". Categoria respectiva are o oarecare intaietate la un numar de bilete, listele de asteptare pentru indienii de rand fiind destul de mari (mai ales in aceasta perioada). Nu prea exista cazuri sa mergi la gara si sa-ti iei bilet linistit ca la noi, trebuie sa faci rezervare din timp si la gara mergi doar sa le ridici sau sa anulezi rezervarea - atunci apar si bilete disponibile de ultima ora.
Cu putin noroc, zbatere si o copie dupa un pasaport am reusit sa ne luam biletele pentru Agra, doar ca nu pentru ora la care doream, asa ca maine vom merge toata ziua pe tren (5.40 - 16.40) si vom admira India in toata splendoarea ei (de la vest la Agra).
Amritstar e un loc dragut, nu atat de aglomerat ca New Delhi (evident), dar totusi plin de lume, inghesuit si cu nimic mai curat in centru'... Golden Temple, in schimb, e impresionant. Inconjurat de niste ziduri albe, cladirea templului e construita partial din aur in mijlocul unui bazin cu apa si pavat cu marmura.  In apa respectiva se gaseau crapi multicolori la +2 kg bucata, iar barbatii faceau imbaieri inveliti doar intr-un sal subtire. Femeile aveau o casuta a lor in care faceau si ele (cred), dar departe de  privirile indiscrete.

Pelerinii luau mancare si faceau o coada destul de consistenta sa ajunga pe insulita respectiva unde se afla templul. Nu ne-am apropiat, ar fi durat prea mult. Am privit de departe si am putut fotografia, n-a fost ca in templele din Delhi.
In incinta complexului nu intri decat descult si cu ceva pe cap (indiferent ca esti barbat sau femeie). Cum m-am gandit eu ca n-am ce face cu palaria taman in ziua respectiva, am lasat-o la hotel, asa ca a trebuit sa ma folosesc de caciula roz cu moate a Roxanei. A mers, am fost primit, iar lumea nu se uita prea ciudat...
De la 14.30 am programat o vizita la granita cu Pakistanul unde zilnic are loc o festivitate fastuoasa (cu tribune, MC si scandari din public) dupa care se inchide granita(se coboara cele doua drapele). Festivitatea are loc la asfintitul soarelui de regula, dar acum a fost pe la 16.30. Am inteles ca vara e pe la 17.30. In fine, daca ajungeti pe aici nu exista sa nu fiti intrebati pe strada de catre cineva daca nu vreti sa ajungeti si aici. Eu zic ca merita drumul de 30 km, praful inhalat pentru a ajunge pana la tribune si inghesuiala de la intrare (te perchezitioneaza destul de strict si nu ai voie cu genti - a trebuit sa-mi bag aparatele si obiectivele prin toate buzunarele gecii si a vestei).
Cam asa arata "stadionul". Noi am stat la VIP (straini)



talibanii de pe partea cealalta
Seara a fost scurta, cu mancare vegetariana (dat fiind faptul ca locul e sfant si nu prea sacrifica ei animale pe acolo), iar nota ne-a uimit pentru ca a continut si TVA... nu scria nimic pe meniu, dar mai trebuie si indienii sa traga teapa cumva.
Trenul a fost de dimineata, asa ca seara a fost mai scurta decat de obicei.

No comments:

Post a Comment